2015

Fem jocs amb el germà de l'Ariadna

Ahir el germà de l'Ariadna de 1r ens va visitar i ens va organitzar jocs a la classe d'educació física. Ens va agradar molt i li estem molt agraïts!

2015

A 1r ja hem recollit l'ordi!

Els nens i nenes de Primer hem cuidat molt l’ordi de l’hort. L’hem vist créixer des de que vam plantar les llavors fins ara que ha fet espigues ben altes i seques. El vam “segar” i vam ballar-hi al damunt el Ball de la civada. Vam separar el gra de la palla i a l’excursió a la Farinera de Castelló d’Empúries vam fer un taller de pa.

Excursió a la Farinera

El passat 29 de maig, els nens de 1r. i 2n. vam anar d’excursió a l’Eco-Museu La Farinera de Castelló d’Empúries. Un cop allà vam fer una visita guiada pel museu i vam aprendre moltes coses sobre els cereals, com fer farina, etc. Però el millor de tot va ser el taller que vam fer a continuació: ens vam convertir en flequers per un dia i vam fer el nostre propi pa... era boníssim!! Després vam anar a un parc proper i vam dinar i jugar una bona estona. Ens ho vam passar molt i molt bé!!!

2015

A Cicle Inicial treballem les abelles!

Els nens i nenes de 1r i 2n hem estat fent el projecte de les abelles. Hem après un munt de coses: de quins tipus n’hi ha, les parts del seu cos, com s’organitzen, com fan la mel... Però el millor de tot va ser el taller que ens va venir a fer en Marc, el tiet de la Lola de 2n; amb ell vam poder veure els rusc, vam tocar i olorar la cera que fan, ens va explicar com és la seva feina d’apicultor i a més vam poder veure aquest vestit tan estrany que porten per protegir-se de les picades d’abella. Ens va agradar molt!!! Gràcies!

2015

Taules de llum amb els pares de la Xènia i la Lola

Els pares de la Xènia i la mare de la Lola de 2n ens van fer passar molt bona estona experimentant amb les seves taules de llum. Vam veure com el colorant es dissolia amb aigua fent formes molt boniques, vam observar què passava si hi afegíem oli, vam jugar amb el vinagre i el bicarbonat tot observant les bombolles que sortien, vam pintar amb glaçons de pintura, vam fer bombolles de sabó... Ens va agradar molt poder remenar i experimentar! Moltes gràcies!!!

A 2n fem braçalets

La mare de la Laia de 2n ens va venir a ensenyar com fer braçalets amb fil de macramé. Primer ens va costar una miqueta, però al final ja vam aprendre el truc i ens van quedar uns braçalets ben bonics i acolorits. Moltes gràcies!!!

2015

APRENEM LA PROFESSIÓ DE BARISTA AMB ELS PARES DE L’ÀLEX!

Divendres passat ens van visitar els pares de l’Àlex i ens van explicar l’ofici de barista. Vam aprendre que un barista és l’encarregat de fer un bon cafè, una tasca no gens fàcil!! Vam veure diferents tipus de cafeteres, vam descobrir les plantes del cafè, els grans de cafè torrats i sense torrar i vam poder comprovar que fa molta olor! També ens van explicar una llegenda molt curiosa sobre els orígens del cafè. I el més divertit de tot va ser que nosaltres també vam poder fer el nostre propi cafè amb l’ajuda d’un filtre, una ampolleta d’aigua i una mica de cafè mòlt. Finalment vam poder observar com el pare de l’Àlex decorava els cafès amb llet utilitzat l’espuma i una mica de xocolata. Ens va agradar molt!!

Fira de la ciència

Aquest  matí  els  alumnes  de  1r  hem  anat a  la  Fira  de  la Ciència.  Allà  hem  realitzat  diferents  tallers  d'experimentació.

Ens  ha  agradat  molt!!!

A 2n collim les faves

Vam començar al novembre a sembrar faves i ara a finals d'abril i principis de maig n'hem pogut fer tres grans collides. Mireu quina bona pinta fan aquestes faves que hem cultivat amb tanta il·lusió!

Trobada de jocs de 2n

Per fi, avui hem pogut fer la trobada de jocs de 2n! La vam haver de suspendre dues vegades per la pluja. Hem passat un matí ben engrescats amb els 6 jocs que ens han preparat. Hem hagut d'esperar molt però ha valgut la pena!

Treball cooperatiu

A l’escola Mare de Déu del Mont fem sessions de treball cooperatiu. Els nens i nenes de segon hem estat treballant les matemàtiques, la llengua i fins i tot la llegenda de Sant Jordi mitjançant el treball cooperatiu i ens està agradant molt. Aprenem a treballar en grup i a ajudar-nos uns als altres i és molt divertit!

Vocabulari de la roba

A 2n treballem el vocabulari de la roba "in English"!

Els nens i nenes de 2n hem après el vocabulari de la roba en anglès. Per fer-ho ben divertit, hem fet diferents jocs: enganxar imans, vestir nines de paper... ens ha agradat molt treballar així!

Ens mengem els porros!

Els nens i nenes de Primer ens ho hem passat d’allò més bé. Hem observat, netejat i tallat els porros que vam arrencar de l’hort. La Conxita i la Mònica del menjador ens han cuinat una boníssima crema de porros i l’hem tastat. A alguns ens ha agradat molt i a d’altres no tant!

Arrenquem els porros

Els nens i nenes de Primer hem anat a l’hort a arrencar els porros que hem estat cuidant aquests darrers mesos. Ens ha agradat molt veure’ls créixer i ens ha costat una mica arrencar alguns d’ells que estaven molt ben arrelats a la terra! Aviat ens els menjarem.

2015

2a sessió amb en Bufalletres!

El rondallaire Cesc Serrat ens ha tornat a visitar. Aquest cop, a més d’escoltar els seus contes, nosaltres també li hem explicat els contes que hem llegit i li hem ensenyat els nostre museus. Ha estat molt interessant!

Els viatges de la Cisa

L'Anna i en Subi ens han vingut a visitar, ens han explicat els viatges que fa la Cisa, una lleona. Ens han deixat diferents contes per llegir i explicar. També hem fet d’il·lustradors.

lun

2015

Audició "El viatge de l'ocell Martinet"

Avui els nens de cicle inicial hem anat a l’auditori a escoltar el conte “El viatge de l’ocell Martinet” acompanyat amb fragments de “Les quatre estacions” de Vivaldi. Hem passat una estona molt entretinguda i hem après moltes coses sobre els instruments de corda fregada.

A 2n i a 5è ens visita la Lluïsa Jover

Durant la setmana dels artistes, la classe de segon i cinquè hem rebut la visita de la il·lustradora Lluïsa Jover. Primer ens ha explicat quina era la seva feina i com ho feia per dibuixar. Llavors ens ha proposat fer el nostre autoretrat, fixant-nos molt bé en totes les parts de la nostra cara. Ha estat molt divertit i hem fet uns quadres ben artístics!!!

2015

A 1r treballem el menjar!

Els nens i nenes de primer hem treballat el vocabulari del menjar a les classes d’English. Per practicar hem fet una botigueta on hem anat a comprar tot practicant el nostre anglès. Ens ha agradat molt!!

Aprenem l'ofici de carnisser/a

Els nens/es de 1r estem treballant els oficis. I avui hem anat a la carnisseria del barri, “Cal Xevi”, ens han ensenyat l’ofici de carnisser/a. Ens ho hem passat molt bé!!!

En Bufalletres

Els nens i nenes de segon hem rebut la visita del rondallaire Cesc Serrat que ens ha fet la sessió de contes “En Bufalletres i contes a cau d’orella”. Ens ha agradat molt!

2015

Taller de ciència amb alumnes de la Universitat de Girona.

Les estudiants de 4t de magisteri de primària de la UdG ens han vingut a fer un taller sobre les roques del nostre barri. A través de diferents activitats i jocs, hem conegut els diferents tipus de roques i hem descobert la famosa “pedra de Girona”.

Cicle Inicial al Teatre Municipal

Els nens i nenes de CI hem anat a veure l'obra "Grim, Grim o la Blanca Llops i els 7 porquets" al Teatre Municipal. Ens ha agradat molt!!!

Detectiu "Queixal Corcat".

Avui, a la classe de 2n, ens ha visitat el detectiu "Queixal Corcat". Ens ha explicat una història molt interessant i divertida. Sabeu que és molt important raspallar-se les dents dues vegades al dia? I que menjar coses amb molt de sucre pot produir càries? Nosaltres ara ja ho sabem i seguirem els seus consells. Gràcies detectiu!

Taller de merceria

El dimecres 21 van venir els alumnes de magisteri a fer un taller de modistes i sastres.

Ens va agrada molt.

Tió, tió...caga torró!

Després d'alguns dies donant-li molt de menjar, el tió ens ha cagat uns regals molt especials! Ens agrada molt el tió! Aquí teniu un tastet de fotografies d'aquest matí!

Visita del Patge Reial

Avui hem tingut una visita sorpresa i molt especial. Sabeu?...ha vingut el Patge Reial a l'escola. Li hem cantat unes cançons i li hem recitat uns poemes que ha quedat meravellat. Segur que en parla molt bé a Ses Majestats els Reis d'Orient!

2014

A P5 hem plantat bledes i coliflors!

El matí d'avui l'hem dedicat a plantar bledes i coliflors a l'hort. Els alumnes de P5 hem rebut l'ajuda dels grans de l'escola per preparar la terra, fer les regues i plantar aquestes hortalisses tan bones!

"Bufasons" a l'Auditori

Ahir al matí els nens i nenes de cicle inicial i mitjà vam anar a l’Auditori a escoltar “Bufasons” un espectacle musical on vam escoltar músiques del món interpretades amb instruments amb materials reciclats. Vam poder veure com es toca una escombra, un macarró, un tub d’aigua i fins i tot una escala. Ens van explicar com fer una gralla amb una ampolla de plàstic i un tamborí amb una regadora. Va ser un concert molt entretingut i original.

nov

Taller de tardor a 2n!

Per celebrar aquesta bona tardor que està fent, hem creat aquesta fulla tan original!